The Hole in the Ground

 
Sarah und ihr kleiner Sohn ziehen in ein altes Haus am irischen Land. Unweit davon, in einem finsteren Wald, klafft ein gewaltiges Sinkloch, das unablässig Grund und Boden unter die Erde zieht. Eines Abends verschwindet der Bub zwischen den Bäumen und taucht erst Stunden später wieder auf, allerdings komplett wesensverändert. Es dauert nicht lang, bis Sarah erste Zweifel kommen, ob das Kind in ihrem Haus tatsächlich ihr Sohn ist. Lee Cronins Spielfilm-Debüt ist ein eleganter, abgründiger Horrorthriller, gebaut um einen Riss (oder: ein Sinkloch) im Realitäts-Gewebe, gestützt von famosen Darstellern und einem Gänsehaut-Score. (Markus Keuschnigg)

The terrific Kerslake gives an anchoring performance, suggesting a slightly young-seeming mother beginning to question the evidence of her own tranquilliser-heavy eyes and having to trust her instincts anew. It’s a film in animated conversation with genre history – even a casual survey of that sinkhole might discern traces of Carrie White’s corpse, The Descent’s doomed spelunkers and the victims of The Vanishing. Yet it always finds new, invariably cinematic ways to nudge us towards its final leap into the abyss. Cronin feels like a real find for our especially insecure moment. (Mike McCahill, The Guardian)

Director's Biography
Lee Cronin
Lee Cronin grew up in a seaside village in Ireland. He considered being a fisherman, a clown, and a ghostbuster. He realized storytelling ticked all three boxes. His film ”Ghost Train” won the Méliès d'Argent for best European fantastic short. He is always casting his net, seeking out mysteries, fables, and tall tales. “The Hole in the Ground” is his feature debut.

Film Selection: The Hole in the Ground (2019) - Ghost Train (2013, short) - Billy & Chuck (2011, short) - Through the Night (2010, short) - Wilbur & Anto (2004, short) 
Nachtsicht | Night Sight 2019
Lee Cronin
Irland / Belgien / Finnland 2018
color
90 Minuten
Englisch
OmdU

Screenings / Tickets


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Drehbuch Lee Cronin, Stephen Shields
Kamera Tom Comerford
Schnitt Colin Campbell
Ton/Sounddesign Quentin Collette, Jeroen Truijens, Philippe Charbonnel
Musik Stephen McKeon
Mit Seána Kerslake, James Quinn Markey, James Cosmo, Kati Outinen, Simone Kirby, Steve Wall
Produzent*innen John Keville, Conor Barry, Benoît Roland, Ulla Simonen
Produktion
Savage Productions, Wrong Men, made
Weltvertrieb
Bankside Films
Österreichpremiere
Verleih in Österreich
Filmladen
Weltpremiere
Sundance Film Festival 2019
Austrian Rights
Filmladen

Weltpremiere / World Premiere
Sundance Film Festival 2019

Premierenstatus / Premiere Status
Austrian Premiere